lørdag 23. oktober 2010

Kvistlakk!

Igår kom vintern til mesteparten av Sør-Norge. Jeg kjørte fra Drammen halv 5(20 min senere var jeg ute av Drammen, for havna jo midt i rushen), og var fine veier langs E18 :) Ca. 10 på 6, var jeg kommet inn i Telemarkfylke, og havna i den køen.. "Manuell dirigering ved sprenging" var beskjeden på skiltet, og i avisa sto det at det var korte ventetider ved hver sprenging.. Men det vil nå ikke jeg si, satt i hele 20 min i bilen, med håndbrekket på, og giret i fri, og sang til Radio Norge.. Var veldig kjedelige de 20 min, for sto rett bak en "Vennesla transport" trailer som ikke bevegde seg framover i køen. Telte vel til sammens litt over 20 biler, som snudde ut av køen(som sto bak meg, ikke med de som snudde foran meg), og tok en annen vei. Men siden jeg ikke kunne den "andre veien", så måtte jeg bare finne meg i å vente. 

Mens jeg venta, så kom jammen meg snøen også.. Flere timer tidligere sa mamma at den hadde lagt seg på Ulefoss, heldigvis bevegde den seg ikke raskt bortover. For jeg kjørte nemlig med sommerdekk på... Kom meg etterhvert ut av køen, og inn i Porsgrunn, med retning Borgestad i Skien. Der hadde snøen begynt å legge seg, men jeg kom meg fint opp til hybeln te Eivind!

Idag sto jeg ikke opp føre godt over 10, håååpa på at sola skulle smelte endel snø, men hjelper ikke så mye med sol, når gradestokken er under 0 gitt. Forhørte meg, og fikk høre at Rv36 var salta, så tok etterhvert sjansen og kjørte heimover, fikk henta, betalt og bytta de to forreste sommerdekka mine med NYE vinterdekk, og kom meg heldigvis også opp nybakken, selv om jeg merka godt at den ikke var salta! Glatt, og såvidt jeg kom meg opp med 2 vinterdekk på, glad jeg har framhjulstrekk ihvertfall :)
Idag har jeg holdt på med kvistlakk her heime, vi skal nemlig pusse opp stua, og male tak og lister hvite(da må kvistlakk til, for vi hadde masse kvist!), og veggene skal "beises" hvite etterpå - tror jeg kommer til å bli kjempe fint! :D

Som du ser så er det bare "litt" kvist i panelen vår :P Skal bli godt med en forandring!

Mamma i aksjon ;)

Bonnie passa godt på senga si mens ho glodde rart på oss da vi sto på stige og stol for å lakkere kvistene i taket! Klarte selvfølgelig å blunke akkurat da jeg tok bilde, skjønna 

Holdt på til litt over 7 med kvistlakkeringa, Anne Karin kom også bort og hjalp til, så skikkelig dugnadsstemning her nå, og meir blir det nok i morra! Halv 8 var det da x-faktor, og jeg var nede på vertshuset og henta en pizza vi hadde bestilt, godt å slappe av på kvelden gitt!

Nå er klokka igrunn altfor mye, men jeg får ikke sove, etter å ha vridd meg en god stund på madrassa, så "måtte" jeg bare slå på datan og ordne blogginnlegget. Får så dårlig samvittighet når jeg ikke er her inne så ofte lengre... Selv om jeg har jo eeegentlig tid til å stikke innom iblant... Men så blir det fort ikke så lett  likavel... Rart det der.. Men skal seriøst prøve å skjerpe meg! Nei vent litt, jeg SKAL skjerpe meg heter det! 

Men får vel prøve å sove igjen nå, føler meg ikke en døyt trøtt, i tillegg til at nesa klør som på våren, øyane klør og halsen verker.. Jeg vil ikke bli sjuk nå!!! Får sove det av meg nå! 
Nattifnatt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!