tirsdag 8. juni 2010

Muntlig eksamen i historie.

Nå er det noen timer sida jeg fikk vite hva jeg kom opp i, har fått lest og fått oversikt over hva som er i bøkane og føler jeg har helt grei motivasjon(selv om jeg måtte skrive et blogginnlegg..)

Oppgava mi er:
Imperialisme og kolonialisme
*Presenter sentrale trekk ved imperialismen og kolonialismen og drøft årsaker til denne politikken.
*Gjør rede for situasjonen i et ikke-europeisk område som ble koloniert på 1800-tallet, drøft virkninger av kolonitida.

Syns selv av oppgava er helt grei, og jeg valgte den jo trossalt selv også ;) Førstemann til mølla da altså!!
Så nå sitter jeg og skriver, og graver meg ned i bøkane mine. Får bare håpe at jeg forstår oppgava rett(hva er det å misforstå!?) så Skobba blir fornøyd - om han sitter å LER på muntlig eksamen, så er nok ikke det et godt tegn! Får gjøre mitt beste nå, og håpe på det beste til torsdag 11.30!!
Ønsk meg lykke til! :D

1 kommentar:

  1. Hvordan gikk det med eksamenen? Fikk nettopp en lignende oppgave i dag. Trenger litt hjelp :P

    SvarSlett

Skriv noe morsomt og/eller fint da!