onsdag 9. juni 2010

Innlegg nr 150! Og eksamenslesing...

Det her er da mitt blogginnlegg nr 150! Selv om ca halvparten av dem er fra min "gamle" blogg - men de innleggene ligger innpå den her også - så da blir det 150 ;)

Sitter fremdeles med historie muntlig eksamen.. I halv 3 tida var jeg ferdig med manuset, og da jeg leste igjennom det fikk jeg litt sjokk... Hadde nesten 5 min over tida! Kutta noen hundre ord ned, og satte meg til å lage powerpoint. Også gikk jeg igjennom det nå igjen.. "Faen også", sa jeg litt for høyt da jeg så på stoppeklokka mi... 17 min og 50 sekunder sto det da, altså nesten 18 min, med de 200-300 orda jeg kutta ned, så var det bare 2 minutter!? Typisk.. Sitter nå og lurer på hva jeg skal gjøre.. Skal jeg forkorte mer og ordne på powerpointen og skrive ut og streke på nye ark - eller bare la det gå til, og satse på at jeg hopper over noe i morra, eller at sensor og Skobba ikke legger merke til de ekstra 3 minuttene? Akkurat nå, så tror jeg det blir det siste alternativet.. Frister så lite å streve med å kutte ned å omforme setninger igjen nå.. Og jeg syns jeg brukte lang nok tid på den powerpointen.. Håpe på at et par minutter går fint :) Eller at jeg er så nervøs i morra at jeg snakker fortere, eller hopper over noe, kanskje ikke det smarteste men.. Nå er jeg ihvertfall drit lei av Imperialisme, årsaker, virkninger og koloniland! Også skal jeg bli spurt ut på en eller anna måte etter foredraget mitt også :o!? Kommer til å bli helt forferdelig.. Prøøve å lese igjennom det kapittelet engang bare etterpå.. Han sa jo at vi ikke skulle få spørsmål fra andre temaer enn det jeg har her. Håpehåpe!! Men.. Nå skal jeg finne Japp sjokoladen min(MED hasselnøtter) i kjøleskapet, et kaldt glass med urge og isbiter, før jeg setter meg ordentlig til og regelrett PUGGER manuset mitt.. Jeg MÅ prøve å huske mest mulig!! Uææææ... Merker nervene for eksamen begynner å komme.. *pustpust..* Satse på at det her SKAL gå bra!!
Ønsk meg lykke til - i morra 11.30 skal jeg te pers!!
Her er da de 5 arka mine, med noen overstrykinger, noen piler hit og dit, og masse rød prikker for når jeg MÅ trykke videre på powerpointen min..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!