lørdag 19. juni 2010

Endelig kommet oss opp.

Det her sku jeg egentlig lagt ut igår kveld, men kom aldri så langt. Så derfor blei det litt forsinka ;)
Igår kveld rundt 7 tida kom vi oss endelig heilt fram, tilsammens har vi nå kjørt over 150 mil, nesten heile Norge på langs det, og det ekke lite!
Hadde ikke internett på Torsdag heller. Da tilbakela vi heile 60 mil, og 25 av de kjørte jeg - litt slitsomt er det så absolutt. Etter de 60 mila hadde vi kommet oss fram te Mosjøen, så litt på et hotell i sentrum(om det kan kalles sentrum !?), men det var heilt fullt. Så da blei det Mosjøen camping, igjen, isteden. Denne gangen en ganske stor leilighet, istedenfor de leikestuene vi har hatt der tidligere. Fikk med internettpassord også, men leiligheten lå lengst borte, så da blei det litt vanskelig...
Over Dovrefjell

"

I løpet av gårsdagen kjørte vi da de siste 45 mila. Været var kjedelig, men heldigvis ikke like mye regn som dagen før. Bare mamma som kjørte igår da, mens jeg satt og sov(og dingla med hue fikk jeg høre) i et par timer. Håpa på å stoppe en gang over Saltfjellet, men det tillot ihvertfall ikke været...
Som dere ser var ikke været det finaste...

Møtte på bestefar ved Kobbelv vertshus, hvor vi blei spandert middag på. Satt og skravla en halvtime ca. Før vi føyk avgårde til Bognes, for å rekke ferja. Hadde veldig flaks, for rakk den AKURAT. Noen sniker i en rød volvo stasjonsvogn(ganske ny, men jeg husker ikke spesifikt merke.) prøvde å snike seg føre oss, men vi var i fart, og på forkjørsvei, og hadde da ingen intensjoner om å stoppe i det heile tatt. Hadde den volvoen fyki ut føre oss, så hadde vi kræsja! Da vi kom te ferje leiet, så var vi egentlig den siste bilen som kom på, og volvoen bak oss, kom såvidt med, de måtte lirke seg inn på tvers helt bakerst. Men - hadde de rekki å snike seg føre oss, så hadde ikke vi kommet med på båten, for vi har mye større bil enn det de hadde. Det dummaste blei at de menneskene i volvoen skulte stygt på oss over heile overfarten, som om vi hadde gjort noe gærent.. Jeg liker virkelig ikke sånne mennesker!!
Men får heller legge ut noen bilder ifra turen :)

Noen reinsdyr som hoppa så fint over veien foran oss

Morro å ta bilder i tunnell med laaang lukkerhastighet.

Fine fjell i Nordland!

Langs veien bare :)

Men nå får jeg nesten være litt sosial her igjen, vet ikke hva vi skal enda idag men.. Tar det som det kommer ;)
Skal prøve å innom her å oppdatere iblant! :)

1 kommentar:

  1. kjørte over dovre på fredag å lørdag jeg;P kjempe fint der oppe men har ikke sån fansy ting som viser hvor vi skule ;P

    SvarSlett

Skriv noe morsomt og/eller fint da!