fredag 3. september 2010

Oppdatering.

Nå sitter jeg i sofaen heime på Ulefoss, ser på Senkveld(episode med det morsomste fra no duell greier), spiser sjokolade, og trykker på min nye Macbook Pro - kanke få sagt hvor fornøyd jeg er med den(etter 2 1/2 dag)!
Som sagt, så var heile klassa mi på Solsetra fra Mandag til Tirsdag. Den turen var rett og slett konge! Så oppsummerer dagen i noen "korte" trekk(dere har vel fått med dere hvor flink jeg er til å oppsummere ting i korte trekk..*kremt*). Kom opp dit halv 10 tida på mandags morran. Fikk raskt utdelt rom(med Trinemor :D), også tok det ikke lang tid før vi var igang med opplegget. Først et par bursdagssanger(for Tony(engelsklærer), og Christina.), og deretter et PEL(Pedagogikk og Elevkunnskap) opplegg. Først så var det noen relasjonsoppgaver, med hvem som bor hvor(om jeg sku stilt meg på Ulefoss, så måtte jeg seriøst stått bak det ene huset, så valgte Bragernes!), og stå i rekkefølge etter bursdagene våre(uten å snakke), og siste oppgave var at vi hadde en relasjon til noen personer, også skulle noen finne ut av det(unngå 2 personer hver). Før vi tok lunsjpause(tok ganske lang tid det her faktisk), så hadde vi en "enkel" navnelek også. Alle sammen sto i en ring(stor ring med nesten 60 stk), også sa den første navnet sitt, og neste skulle si den personen sitt navn og deretter sitt eget ... osv. Den siste(engelsklærern) endte opp med å måtte ramse opp nesten 60 navn i riktig rekkefølge! Jeg sto heldigvis ganske på midten, og det er jeg jammen meg glad for. Klarte alle navna uten å nøle, men hadde nok ikke klart alle så fort om jeg sto te slutt altså.
Deretter blei det en naturfagsekskursjon rundt om i området for å plukke blomster og sånt, blei nesten halvparten av objektsamlinga mi det :) - Kjekt å haa!
På ettermiddagen blei det gruppearbeid, hvor hver gruppe skulle framføre noe!

Noen sang for trollungene

Mens Frøken Løver hadde seksualundervisning for en 9.klasse.

Etter det var det fotball, bading(for noen få), kortspill(amerikaner, president, idiot), fantasi(Juhu :D), og sist, men så absolutt ikke minst! KORTSKALLE! :D Selv om jeg seriøst ikke eier fantasi til et sånt spill... Så er det morro å se hva andre får, som man selv syns er opplagt!
Deretter blei det en aaaaltfor sein kveld, og altfor tidlig opp... Så mange trøtte mennesker på tirsdagen! Da var det bare noe matte/norsk opplegg, mat også liitt vasking før turen gikk heim. Og jeg sov seriøst i nesten halvannen time da jeg kom meg på hybeln igjen, var så sjuuukelig trøtt!

Onsdag så var det bare en økt med matte(1.), så da blei det en tur heim, å se til Bonnie-vofsa heime som blei operert på tirsdagskvelden! Så søt der ho var litt skakk og med grønn t-skjorte. Åt middag heime, så blei det dessert(krokan is og nonstop) og film(er) hos Eivind :) Alltids koslig! Sida jeg dro heim onsdag, så betyr det at jeg hadde fri på torsdag! :D Det var godt - selv om jeg ikke fikk til å sove lenge, sida Eivind dro kvart på 7 på morran.. For han måtte på jobb :P

Idag har jeg hatt naturfag hele dagen, 1.økt inne i klasserommet(hvor vi brant opp kråkefotsporer), og deretter en økt ute, oppe på spiralen. For det meste gikk vi rundt som en saueflokk etter Anne Lise, som fant stadig spennende arter i grøftekanten, som hun ville at vi skulle artsbestemme v.h.a de nøklene i floraen.. Greit nok de 2-3 første gangene, men 6.-7. gang var det ikke like spennans meir akkurat!

Vel, nå er det ihvertfall kvelden for meg. Åt stekt ris med egg og grønnsaker, med hvitløksbaguetter til - NAM sier jeg bare. Deretter blei det X-faktor og senkveld - morro :P
Og plutselig var kl 23.40, og det er leggetid for ei liiiita pie som meg.. (øøøøhm...)
Så vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!