lørdag 25. september 2010

Hagearbeid på en lørdag.

Idag har dagen gått i ett! Mamma og jeg sto opp i 10 tida, og allerede kl 11 var vi ute i hagan, med vindtette jakker og støvler på. Tidligere i uka så skjærte nemlig bestefar ned det ene epletreet vårt(gammelt, råttent og aaaaaltfor mange epler til at vi får brukt de). Og vi kunne jo ikke la alle de greinane og bladene, og ikke minst eplene ligge i hagan. Så da vi først skulle rydde opp det her også, så stussa vi også et av de to gjenværende epletrærne. Det blei kanskje litt vel snaut(aaabsolutt ikke min feil.........), men det er jo likevel aldri noen spesielt gode epler på det. Så vi lasta opp i hengern, og først kjørte mamma, litt styr med å snu, men vi fikk det a til te slutt! Og på andre lasset så kjørte jeg! Gikk helt fint å kjøre igrunn :) Men rygginga blei litt styr, men etter litt lirking, og fant ut åssen man sku snu rattet, så fikk jeg a snudd te slutt*stolt*!

Første lasset!

 
Et litt snaut tre... Fortsetter på det siste treet i morra ;)

Så idag var vi ute i hagan å styra over 6 timer! Det er bra det, merka at vi var slitne etterpå, jeg var ihvertfall det. Og da var det en lettelse å få dusja :P 
Så nå har jeg og mamma akkurat eti tacorester fra igår - og slapper av med litt tv før Eivind kommer straks, og Ingrid J litt seinare, ei venninne av mamma som bor i Oslo-området nå :) Da blir det nok myyye vasing, og kanskje litt kortspell? Godt med sånne slappe lørdagskvelder - ihvertfall nå som det har begynt å bli så fort mørkt ute! Kunne igrunn tenkt meg å ut i kveld også men... Det blei ikke noe av, så får ta det te neste helg isteden, nå er det tross alt bare ei uke og 2 dager te bursdagen min(og Trine sin :P).

Men nå får jeg nesten bli ferdig her, for nå kommer det nok noen snart :P Ha en fin lørdagskveld alle sammen! Snakkes :)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!