søndag 1. august 2010

Oppsummering, daffedag.

Får nesten starte med å oppsummere de siste dagene da. På fredag, så sto jeg faktisk frivillig opp(uten jobb) i 9-tida. Var innom banken for å få betalt en regning nettbanken min ikke ville betale. Før jeg kjørte opp til Eivind, også gikk turen opp til Gygrestolen. Garantert en tur vi(jeg ihvertfall) hadde veldig godt av. Merker at formen min er helt elendig.. Var mange stopp på veien opp, og brukte halvannen time opp. På toppen ble vi sittans litt, og glo utover. Da var nemlig været blitt fint! Da vi starta og gå var det overskya, og hadde akkurat regna litt. Så klea var ikke akkurat tilpassa sol og varmt - eller ikke buksa heiter det. Åt en sjokolade hver på toppen, før vi tok turen nedover igjen, tok den andre merka, som gikk ned litt bortafor parkeringsplassen. Var litt brattere i enkelte partier, men jeg vil nå si at de igrunn var ganske like. Så gikk litt kortere tid nedover - heldigvis.
Eivind tok bilde av meg - og jeg tok bilde av han :)!

Fin utsikt fra toppen er det! :)

Deretter dro jeg rett heim å dusja, før det blei rett opp igjen til Eivind, derifra dro vi da til mormora hanses, Karin Vassend, som fylte 70 år. Skravla masse(som vanlig) og koste oss med god mat, koldtbord fra Aarnes kafeteria var godt. Etterpå blei det selvfølgelig kaker - obligatorisk i en bursdagsfeiring - uansett alder ;) Jeg var enda mett etter middagen, så orka dessverre ikke smake på fleire enn den marengskaka... Men de andre var sikkert også kjempegode!! :)
Etter enda meire skravling så dro jeg og Eivind avgårde. Vi fant ut at vi ville ta en liten kjøretur til Seljord for å se på alle de rare menneskene på festivalen. Så blei en liten kjøretur rundt der :) Før vi tok gamleveien tebake(Garvik sida) og tok faktisk grusveien fra Bø heim til han igjen også. Akkurat da Eivind nevnte at det pleide å være masse elg i jordekanten, så kom det ei elgku, med to kalver gåans. De to kalvane var skikkelig nysgjerrige, og skakka litt på huet, og titta fram bak mora, også hadde de en sånn nydelig gyllenbrun farge. Første gang jeg har sett elgkalver på så nært hold! Litt seinere så "kappkjørte" vi med et rådyr. Sku virkelig ønske jeg hadde speilrefleksen min i nærheten da, men den lå heime på skrivebordet mitt...

Igår(lørdag) så blei klart mesteparten av dagen brukt til jobb. Sto på Ringstad kiosk fra 09.00 til 16.00, og det var jammen meg godt å komme seg heim da! Etterpå så hadde vi besøk av Tore og Marius William, da de dro satte jeg meg litt oppe, smårydda litt, og lagt noen klær i en bag jeg ska ha med te Drammen neste gang. I tillegg til at jeg fortsatte på en tegning. Og i kveldinga, så kom Eivind (da han var ferdig på jobb). Så da blei det film :)
Tegningen min er langt fra ferdig enda!

Idag har jeg igrunn ikke noen pesielle planer enda, Eivind er ferdig på jobb i 4-tida, så kan godt hende vi finner på et eller annet da. Har litt lyst til å gå på en eller annen fjelltopp. Få bevegd meg ihvertfall! For det trenger jeg så absolutt.... VIL komme i form igjen.. Og har bestemt meg for at når jeg flytter til Drammen så skal jeg begynne å trene, kjøpe et sesongkort på et treningssenter jeg liker, og kanskje høre litt om hjelp til hvilke øvelser jeg burde ta for å forbedre ditten og datten... SKAL komme i form igjen! :)

Men.. Nå tenkte jeg å flytte meg ned(kremt.. med datan) og tegne, og heeelt sikkert skravle litt med mamma :) Må få skrivd ut semesterplanen fra Hibu også. Så har jeg noe klart :) Bare 17 dager til jeg starter på skolen nå!

Så snakkes!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!