fredag 20. august 2010

Fadderuka

Nå har jeg hatt 2 kjempefine dager på Høyskolen i Buskerud avd. Drammen! Første dagen, så var det først sånn oppstartsgreier, rektor og ordføreren i Drammen holdt laaaange taler *snork* - neida, var ikke så ille, men når de sier så mye om og om igjen - så har vi skjønt det til slutt :P! Også en komiker der(som het noe med Morten Grøtnes eller noe - husker ikke helt..) Uansett, så var han veldig flink! Sang først hallelujah guttanes sanger (Kurt Nilsen, Espen Lind og Alejandro Fuentes.) På flere sanger hadde han jo heilt lik stemme oO En stund etterpå(etter et par tørre taler), kom han ut igjen som Per Sundnes, og hadde et melodi grand prix nummer. Igjen - veldig flink!! Ekke anna å si om det altså. Dette var inne på Union Scene, som er rett ved skolen. Deretter var heile GLU på info møte, og på omvisning med fadderne etterpå. Likte meg skikkelig godt der jeg!! Og skolen er utrolig fin :) Eneste litt ulempe, er at det er 7 etasjer.. Og vi har endel timer i 6.etasje.... Er jo heis, men mååå liksom gå i trappene.. Så trim får jeg!!
Etter det så avtalte vi når vi sku møtas og gå på faddervors. Da varre rett heim og ete og stelle seg, men jeg klarte jo å sovne etter middagen... Så da blei det stress! Heldigvis var jeg ikke den einaste som var seint ute. På vorset så snakka jeg med mange i klassa mi(GLU 2) og masse koslige folk! :D Var så utrolig godt at nesten ingen kjente hverandre fra før av, til og med fadderne var overraska over det liksom :P Etterpå vorset(hos fadder Hege), så dro vi alle sammen på Union Scene igjen, hvor det var en åpningsfest, ikke noen som spelte, bare masse folk og faddere som bestemte musikken :P
Igår(torsdag), så begynte forelesninga(først info møte, deretter PEL) halv 9, og deer var det mange trøtte fjes! Meg inkludert!! Blei kun 4 timers søvn den natta, så etter lunsj, i matte forelesninga, så streva jeg noe sjuukt for å ikke sovne, men det gikk jo ikke heilt bra, satt vel å vippa med hue i en halvtime, og fikk ikke med meg en dritt av hva ho sa, eller skreiv :P (YEAY Therese...) Men etterpå, så blei Trine med meg opp på hybeln - sida vi sku ut i går også, så blei det et minivors på 2 stk ;p Veldig koslig ^^! 10 over halv 7, kom vi oss avgårde.. Litt treige som alltid, så var jo 10 min (minst) etter alle andre, men er jo typisk det. Da var det pub-til-pub runde med fadderne :) Var ikke så mange av GLU2 klassa mi som blei med idag, men vi som var med klarte å lage god stemning! Og det er jo alltids bra :) (Var jo nesten fleire faddere enn oss!). Ruta igår blei da; Moov, Elvebredden, Dollys, Lauritz, Z og Goggen(?), men da de andre dro på Goggen, så stakk jeg heim. Tenkte at det var smart å legge seg tidligere, og tok det med ro igår :) Sida jeg ska kjøre heimover idag og alt!
Så nå ska jeg pakke ned endel skittentøy, og om ikke så lenge, møte en fadder på skolen, så jeg får nytt bånd(mitt datt av hele tida...), i tillegg til å kjøpe bøker, "bare" matte og PEL bøkane foreløpig, og det går vel 2500 kr på det... Innom nettbanken å sjekke om jeg har fått studielånet enda(helt sikkert ikke vettu...) Hvis ikke blir det å "låne" litt fra sparekontoen.
OG - jeg har så og si bestemt meg nå, jeg skal ha en Macbook(hvordan vet jeg ikke enda), men vil ha en data som er enkel å bruke, og som ikke får virus, sånn som PC har lett for å få... Og når jeg får studielånet(17 000 første måneden - woohoo), så har jeg jo faktisk råd til det også !! :)

MEN - får pakke litt nå jeg da! Så jeg rekker å handle bøker og alt føre jeg ska hente Oda i Røyken halv 1 :)
Snakkes!!!
(Kartfestivalen i morra, skal prøve å få tatt flere bilder da!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!