søndag 8. august 2010

Heilt på bærtur !?

Igår(Lørdag) så var jeg og Eivind oppover mot Lifjell fra Seljordsida(Slåka heit det visst). Egentlig så skulle vi ta oss en bærtur oppover te Gavlesjå, men den gang ei. Kveld og natt til fredag, så var det et ekstremt regnvær(+ litt torden), og alt regnet hadde jo selvfølgelig ført til at ei bru hadde rast heilt under halvveis til parkeringa te stien/veien opp te Gavlesjå. Så der var det ganske så umulig å komme seg fram med BMWen te Eivind. Men, bærtur skulle vi på. Så da blei det litt kjøring før vi kom oss ut.
Vi gikk ikke så veldig langt oppover, men holdt oss for det meste ute av stien, for det var på småmyrene, og kantene på den det lyste opp med gode deilige molter! Vi fant endel modne, og noen kart kunne man rett og slett ikke la stå. Ikke når de var så store som de jeg fant! Blåbær var det også flust av, så nå har jeg laga meg litt blåbær syltetøy, som jeg ska ha på hybeln. Og molte karta er satt til modning på badet(for der er det varmest). Så moltesyltetøyet lager jeg nok i kveld!:)
Så noen bilder fra turen, som jeg må legge ut ! ;)

Fin elv som renner nedover i dalføret. Bildene er tatt med mitt Casio Exilim Z19, så beklager dårlig fokus...

Naaaam - denne molten blei putta i spannet rett etter bildet!!

Men nå må jeg stikke, vi får besøk av Julie Betina og Lisbeth nå straks. Og seinere i kveld så skal vi(Eivind også faktisk ;p) i en liten bursdagsfeiring av Jørand, som fyller 10 år idag!! Gratulerer med dagen!
Snakkes - ha en fin Søndag alle sammen!!

Q: Flere som har vært på bærtur i det siste?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!