tirsdag 9. februar 2010

Særemne og skolesøking.

Igår hadde vi såkalt "studiedag". Noen folk ifra blant annet Høgskolen i Buskerud, Universitetet i Bergen og Universitetet i Oslo osv, kom innom for å snakke om alle de tilbuda vi har til høsten igjen. Noe som etter min mening er altfor mange muligheter. Tror de nevnte at det er så mye som 1200 forskjellige studier... Eller no sånt.. Er ihvertfall veldig mange. Men nå har ikke jeg det største problemet. Etter mye om og men vet jeg ihvertfall sånn nogenlunde hva jeg vil bli. Nemlig grunnskole lærer av et slag. Selv om det er mye i alle de brosjyrene vi fikk som frister. Men må tenke på at jeg skal velge en utdanning til en jobb jeg vil jobbe med i mange mange år mest sannsynlig! Så valget har falt på grunnskolelærer(5.-10.). Men nå er selvfølgelig problemet HVOR jeg skal ta den utdanninga henn. Porsgrunn har jeg forkasta.
Foreløpig står det mellom Drammen og Kristiansand.. Ikke lett å velge.. I tillegg så er det da forskjeller på skolene. Drammen er Høgskule(HiBu), og dermed mange færre elever, mens Kristiansand er universitet(UiA), og var rundt 70 plasser på det studiet. Tror det var mer praksis i Drammen, og det er også en faktor. Men Kristiansand er jo en veldig fin by også da... Vanskelig! Men jeg har fremdeles 2 måneder på meg til å bestemme på.. Heldigvis!! Likevel har jeg faktisk søkt på de forskjellige skolene da, men hvem som skal stå øverst på lista har jeg ikke bestemt meg for enda... Har også søkt på dyrepleier og biologi! Så heilt tom for ideer er jeg ikke - enda. Søkte også på en folkehøgskole igår kveld(Agder på fotopplevelser), men fikk svar idag tidlig, og den linja var visst allerede full... Så da blei ikke det noe gitt. Sjøl om det hadde vært VELDIG morro!
I dag har jeg brukt dagen(etter skolen, var ikke heime før halv 5, så kvelden er det vel egentlig...) på å skrive særemnet. Finni noen flere sider med virkemidler i romaner som jeg kan bruke, kopiert nesten 10 sider fra 1.klasse norsk boka. Og skrivd "hele" nesten en side, eller 300 ord om du vil. Så nå har jeg faktisk hele 5 sider til sammen på hoveddelen av særemnet(altså ikke innholdsfortegnelse og kilder). Noe som igrunn er veldig godt. For da trenger jeg bare å skrive 3 sider til! Skal jo helst ha litt flere, med tanke på at da blir bare halvparten av hoveddelen om den faktiske oppgava jeg har, og jeg vil jo ha litt bra karakter på dette her. Siden jeg bruker så utroolig mye tid og energi på dette. Særemnet er rett og slett slitsomt! Spesielt når ingen lærere tar hensyn(Nå har parallell klassa det litt verre egentlig, men jeg må levere til Fredag!).
Men nå må jeg gå, se om jeg får gjort noe fornuftig siste halvtimen før Frustrerte Fruer begynner(tviiilsomt!)
-Snakkes!!


Ikke sant jeg har fin morrasveis forresten? ;)
*kremt* der ser det ikke så ille ut som det kan gjøre...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!