fredag 9. juli 2010

Vaskedame & delvis fornuftig

Denna uka her, og neste uke, så har jeg vaska Fagerli barnehage i ca. 4 timer om dagen. Grei sommerjobb det, selv om jeg nå er skit lei av å vaske. For jobber jo i kiosken samtidig, og der må jeg stadig vekk vaske bort slushflekker(ingen som sier at jeg må, men er ikke no fint med store seige flekker på golvet!). Og de sitter godt fast! Det som er artig med å vaske i barnehagan - er når ungane er der, så mange søte små, og noen av de er skikkelige nysgjerrige. "Hvem er du?", "Hvorfor vasker du der?", "Er du virkelig VASKEDAME??". Og flere spørsmål som jeg ikke kommer på nå + at mange ramser opp hva de gjorde den og den dagen, må bare le av noen av dem. Vanskelig å la være!

Ellers så er det ikke sånn kjempe mye som skjer for tida.. 2 dager den uka her har jeg jobba over 12 timer, og resten så har jeg jobba i minst 5. Mest slitsomt når jeg jobber i både kiosken og med vasking. Blir så utkjørt på en måte. Men litt godt også da, har for engangs skyld sovna med engang jeg har lagt meg - og det er godt det! Sove har jeg aaalltid likt :)

Var i byen igår med Eivind, og da fikk jeg kjøpt delvis fornuftige ting. De eneste ufornuftige tinga var kakene fra fabrikkutsalget på melba eller hva fader det het for noe. 20 berlinerboller med bringebær og 16 GODE cookies med sjokoladebiter - seeeige og gode :) Og det betalte jeg til sammens 100 kr for. Heldigvis var jeg smart og har fryst ned mesteparten da. Det fornuftige jeg kjøpte, var en slags benk med skuffer, dyne og pute, 2 sengetøy, sånn digital inne og ute temp måler, sakser(som jeg er kjempe flink til å rote bort!) og en liten kurv til å ha ting i - tenkte den passa fint på hylla som er på rommet mitt i Drammen :) Så nå har jeg ihvertfall endel å kjøre ned dit til torsdagen - med Odavennen! Så blir ikke turen bare leting etter gater med gratis parkering.. Må virkelig sette igang leiting etter det nå!

Men nå er det seint(23.15), og tenker jeg setter på en episode med Glee før jeg legger meg. Jobb i kiosken i morra igjen - 6 timer - joohoo... Med masse mennesker som skal ha Lotto - aaalltids morro.. *kremt*
Men snakkes - Nattifnatt!

Og siden jeg ikke liker innlegg uten særlig med bilder - så måtte jeg legge ut bildet jeg tok av rosebusken i hagen for en uke sida - med mange fine blomster, og mange avblomstra. Akkurat nå er det derimot kun 2-3 blomstrer som ikke er helt avblomstra. Men sånn erre - de er fine så lenge de blomstrer - så er det bare å vente til neste gang ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!