torsdag 14. januar 2010

Nyttårsforsetter - bare 2 uker inn i det nye året!

Nå kommer da det innlegget jeg snakka om i forrige innlegg. Skal ikke fokusere noenting på de teite tinga nå(skole - trenger vel ikke nevne meir.) For nå skal jeg faktisk skrive om de nyttårsforsettene jeg har satt meg. Har ikke lagd noen faktisk liste enda, men har en liten en i hodet mitt.
Vel her kommer de ihvertfall - og ikke i rangert rekkefølge!
1*Trene mer og ikke spise godteri annet enn i helgene
2*Være mer kreativ på bloggen, og en mer aktiv blogger
3*Ta skolen mer på alvor, og ikke bruke så utrolig mye tid på å bare sitte å vase
4*Bruke tida te overs til å ha det morro med venner og kjæreste! Leve livet!(tross av punktene over)
Vel.. nr 1. kan bli litt vanskelig tror jeg.. Jeg har enda ikke begynt ihvertfall.. Spiste trossalt en boks med rosiner idag - men er rosiner godteri? Vet det er maasse*kremt* sukker i de, men det er jo egentlig en slags frukt! Jaja, samma det. Treningsdelen har jeg ikke begynt på enda, men må ta det litt gradvis, har ikke hatt noen ordentlig joggetur siden i begynnelsen av skoleåret, og da blir det litt hardt å starte rett på'an igjen. Får ta meg noen gåturer med bikkja i uka, og heller øke tempoet. Kanskje til og med bikkja klarer å henge med etterhvert, istedenfor å MÅTTE stoppe hver 10. meter for å snuse på et eller annet.. Hadde vært godt det! Men jeg VIL få det til! Føler meg ganske miserabel noen ganger når jeg ser i klesskapet. Liker ikke å innrømme det(men jeg gjør det!) Så er det en god del av mine yndlingsbukser fra ifjor vår, som ikke passer lengre. Og det MÅ jeg gjøre noe med. Har mange klær jeg fremdeles vil bruke :) Så nå erre bare å sette igang - som jeg sier hvert år...
Mens nr 2 tror jeg(foreløpig) skal gå ganske så greit. Har jo vært flink og hatt 2 blogginnlegg i uka den siste.. Øh.. den siste uka! Bedre med litt framgang enn ingenting :) Liker jo å skrive på bloggen - enten det er noe heilt meningsløst - eller noe som er veldig viktig! -som regel er det heilt meningsløst men.. Dere får sende inn forslag hvis dere syns det er noe jeg skal si mine meninger om, alt fra lærere med terninger(dudsie) eller om det er noe som engasjerer mange(seint på kvelden - kom ikke akkurat på noe med det første..) Og selvfølgelig skal jeg skifte utseende litt oftere, eksperimentere litt meire sjøl, og *tadadadadaaaa* legge ut MANGE fleire bilder som jeg tar, prøve å legge ut dagens bilde er planen, men tror det blir LITT vel mye å forlange med det første.
Og apropo nyttårsforsett nr 3. Så er det for å komme inn på de studiene som jeg selv vil til høsten igjen. Veldig rart å allerede være på siste HALVÅRET av videregående - de forrige 2 1/2 årene har gått så altfor altfor fort! Og følas ut som at jeg har kjent de folka her i myemye meir enn bare et par år, et halvt liv nærmere! Men så er vi jo alle VELDIG skravlete. Og det liker jeg - takk for det! Men uansett. Jeg må ha litt bedre karakterer. Og de faga jeg spesielt må skjerpe meg i er vel matte og kjemi.. Biologien kunne jeg tenkt meg et hakk høyere opp, men det går sånn tålelig greit. Bare Gunne som er litt VEL streng med karakterer fortida, men pleier å være snillere til sommeren - pleier.. Foreløpig har jeg ikke søkt på noen studier. Jeg vil helst ikke på folkehøyskole jeg da, slippe de utgiftene med engang. Selv om det selvfølgelig er noe som frister ekstremt. Men når jeg ser prisene blir jeg rett og slett litt skremt. Skumle greier når det kommer opp i mot 80 000 kr... Før så tenkte jeg tannlege, men de har nå(selvfølgelig) endra så man må ha fysikk, noe jeg ikke har... Så nå ligger vel håpet på å bli dyrepleier. Og da er utdanninga i Oslo. Men som sagt må jeg ha liiitte granne bedre karakterer, bare et par 5-ere til. Så er jeg over kravet!
Men nå er det jammen meg på tide for "lille" meg å sove. Faktisk over 8 timer til alarmen ringer, men sove må jeg fremdeles. Får bli et innlegg i slutten av helga igjen - hytta kaller i morra!
Nattifnatt :)

Q: Har du noen nyttårsforsetter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!