lørdag 28. mars 2009

Sesjon

Vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive nå, men kan vel starte med sesjonen. Var som sagt på sesjon på Torsdagen! Ved Vallermyrene Leir, jeg fant fram til slutt, og kom selvfølgelig for seint pga forsinka buss.. Yeay! Kjempe morro å komme inn i det 'klasserommet' med 15 andre ukjente som ser rart på meg. Men, det gikk fint, jeg fekk satt meg ned og hørte på han kapteinen(eller hva han var for noe) skravle om valgmulighetene vi har i militæret. Masse forskjellig egentlig. Confused.

Etter noen filmer og masse informasjon blei hele gruppen(på 16 stk) delt i to. Den første gruppa(som jeg var på) skulle først ta syns og hørselstest, samt bli veid og målt høyda på. Det gikk jo forholdsvis bra, liiitt mysing på synstesten uten briller men. Lalalalaaaa. Hu kjerringa virka ikke som at hun brydde seg så mye om det akkurat. Etter det så ble det en samtale med en lege som hørte litt på lungene mine, og hjertet og sånt, og så til at jeg hadde en rett rygg. På en skala fra 9-1(9 var det beste) så fikk jeg en 7-er på helsa mi! Hadde fått 9 om det ikke var for allergien min. Typisk.

Deretter så måtte jeg snakke med en sånn sesjonsassistent om interessene mi
ne og sånt. Før det var en liten samtale med selve kapteinen. Og da skulle man ha bestemt seg helt for hva man ville. Jeg har(hadde) ikke lyst til så mye annet enn hundetjeneste, så søket blei på sjøforsvaret og luftforsvaret med hundetjeneste. Så får kanskje innkallelse til juni 2010.


Deretter var det enn sånn prøve på en måte. Med først en del med matte oppgaver(ca 26 oppgaver på 25 min), en figur del, sånn finn den som mangler(36 oppgaver på 20 min) Og den siste delen var ord som man skulle finne synonymer med(54 oppgaver på 8 min). Ganske mange rare og vanskelige ord som jeg nesten ikke har hørt før. På matte delen gikk det ganske greit, fikk heldigvis sånn kladdeark. På figurdelen satt jeg og kjeda meg de siste 10 min, småskravla litt med han som satt ved sida meg, koslig fyr! Også de orda da.. De sleit jeg endel med, har ikke peiling på hva subtil er jeg, og hvorfor i huleste skulle jeg vite det !?

Men det gikk ihvertfall bra på den testen, jeg fekk en 7-er, og blei den beste av de som var der på Torsdagen! (samme karaktersystem som helsa). Var litt morro, veit jeg er nerd, men det var egentlig ikke så vanskelige. Så.. Jeg er ihvertfall tjenestedyktig til militæret! Litt tøft egentli! Gleder meg, tenk om jeg ender opp som sånn militær kjerring lism, rart! Men, vi får se hvor jeg ender opp.

-Snakkes peoples!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!