tirsdag 24. mai 2011

Fotoklubb

Jeg har den siste måneden(eller litt mer) vært medlem av Drammen fotoklubb, og har endelig fått kommet meg på møte med ungdomsgruppa! Kan trygt si at det var på tide, men er ikke barebare å få tid til alt skal jeg si deg..
Selv om det var kun 2 på gruppa, en fra "portrett"gruppa og fotograf Nina som kom, var det likevel morsomt! Jeg har fått høre om flere kjente fotografer, gode nettsider og fått mye inspirasjon jeg kan hente der. I tillegg til at jeg fikk litt opplæring i manuelle innstillinger, ISO, blenderåpning og lukkertid på kameraet mitt. NO MORE AUTO! Utenom kanskje litt autofokus til tider da selvfølgelig - selv om jeg liker veldig godt fokusringen på objektivet mitt, den er flittig brukt for å si det sånn ^^

Så på vei tilbake fra møtet(som egentlig slutta litt før 8, men kom meg ikke avgårde før nesten kl 9), måtte jeg jo leke meg litt med kameraet, og de "nye" innstillingane mine! Her kommer de bildene jeg ble mest fornøyd med, før regnet kom og jeg så meg nødt til å pakke kameraet ned i veska si igjen...

f/6,3 ISO 800

f/7,0 ISO 800
Nærbilde :)



f/9,0 ISO 1200
Ser dere at det blåser ute? 


Noen som syns noe? :)

2 kommentarer:

  1. sv: takk for tips :D

    Likte spesielt det nederste bildet!

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder Therese :)

    SvarSlett

Skriv noe morsomt og/eller fint da!