lørdag 25. desember 2010

Vel overstått julaften.

Igår så var det som jeg virkelig håper dere har fått med dere julaften ;) Dagen starta i halv 10 tida, da jeg og etterhvert Hannah, gikk ned og åpna julestrømpene våres. Som vanlig var det to pakker fra nissemamma, i tillegg til litt godteri, en marsipan gris og et julehefte! I år fikk jeg Inception og The Back-up Plan, Inception har jeg sett før, og det er en film som absolutt er verdt å se igjen! :) Mens den andre filmen har jeg derimot ikke sett, men den ser jo artig ut. Og juleheftet mitt i år er Pondus, og det blei omtrent lest ut igår, vanskelig å la vær..

I 10-tida så gikk jeg en tur med Bonnie ut i kulda(-17/16 tror jeg det var om jeg husker rett), så da var det skjerf, pannebånd, votter, ullstrømpebukse og boblejakke! Likavel så var det ganske så kaldt ute. Gikk en liten runde rundt Prestegården, så ho fikk springe litt løs, og jeg fikk tatt noen bilder. 



Finefine Bonnie!

Heime igjen, uten følelse i hender eller kinn, så var julefrokosten klar - Namnam! Med kokt egg, røyka laks, reke og eggsalat, og masse annet godt. 

Julaften så har vi også en fast runde med å tenne lys, da tenner vi lys både på grava til pappa, i tillegg til på Kolstad. Ingen andre som hadde vært på Kolstad i 1-2-tida igår, men på grava hanses var det blitt kjempefint - flere som hadde vært der med lys og krans :)

Deretter blei det å få på seg finstasen, før vi heiv alle pakkene inn i bilen, og kjørte avsted te Vrangfoss :)  Der blei vi først møtt av ein veldig spent 10-åring, som gikk rundt og rundt huset på ski. Han lurte fælt på hvem pakker som var te han, så vi låste bilen så han ikke sku komme seg inn for å snoke. Litt seinere kom også bestemor og bestefar, og da var det klart for ribbemiddag, med medisterkaker og julepølser og surkål, rødkål og det hele var veldig godt! Må også gi cred til tante for så sprø og god svor på ribba ;)
Så blei det dessert, riskrem(med rødsaus og mandel oppi), gele, sjokoladepudding og heimelaga cremebrulee! Mat og godsaker var det så absolutt ikke mangel på, føler omtrent at jeg gikk opp 10 kg bare igår, men gjorde visst ikke det :P

Digger det bildet her - Jørand, Hannah og nissen på Vrangfoss!

Et lite utvalg pakker under juletreet - eller kanskje ikke så lite likavel :P

Også var det endelig tid for pakker, en spent Jørand tok på seg rolla som pakke utdeler, og da blei det selvfølgelig endel pakker til han først ;) Naturlig nok. Jørand fikk også den største gava igår, en stoor pakke på hele 31 kg, og inni den så var det et sånt fotballbord(sånn du vrir på for å slå ballen). Uheldigvis var jo den i mange deler, så den blei ikke satt opp igår. Sjøl så blei jeg fornøyd med gavene, fikk MASSE forskjellig, smykker, håndkler, såpe, pelspledd, ullundertøy, dvd, cd ++ Så fornøyd er jeg :) Også morro å se da mamma åpna gaven fra meg, med det skjerfet/sjalet som jeg hadde hekla - ho lurte på hvor jeg hadde kjøpt det henne :P 


Blei ikke så mye lengre på Vrangfoss da, pakka sammens gavene, også var det kaker og brus(kaffi for de voksne), og litt meire skravling, før vi kom oss heim. Var veldig godt å komme meg heim, slitsomt med masse folk, og spesielt en overaktiv spent 10-åring som blei veldig glad i gavene sine. Men overlevde nå i år også ;)

Idag så våkna jeg først i halv 11 tida, av ukjent grunn, og da jeg hadde døra oppe, så kom plutselig en hund opp i full fart. Så Bonnie som vekte meg ordentlig idag! Se så søt da :P (Og trøtte 
morratrynet mitt)

Så nå skal jeg ordne meg frokost! Og må vel vekke resten av gjengen her og etterhvert ;)
Snakkes - ha en fortsatt fin jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe morsomt og/eller fint da!