tirsdag 7. juni 2011

Eksamensnerver...

Er virkelig ikke noe å tulle med. 
Klump i magen som føles som en blanding av at noen har slått eller sparket, i tillegg til at jeg har eti for mye av noe som ikke vil ut igjen..(Papir kanskje? Har jo nok av det her). I tillegg skjelver hendene mine litt ukontrollert, og jeg glemmer ting.. 
Igrunn rart at det å grue seg skal bety SÅ mye, ihvertfall når en tenker over det. Det er kun en "vurderingssamtale" med faglærer og en ukjent sensor jeg aldri har møtt før. Og karakteren bestemmer jo kun om jeg er passende til å bli lærer.. Men så er det formen for eksamen dette er da. Greit nok at det er muntlig, jeg er ganske(ikke veldig) flink til å snakke for meg, og jeg får som regel frem det jeg vil, til slutt i det minste. MEN vi har ikke forberedt muntlig eksamen, og når vi kommer inn i eksamensrommet, først da får vi vite HVA vi skal snakke om i de neste 10 minuttene, i tillegg til noen oppgaver som blir gitt da selvfølgelig. 
Så det skal FADER meg bli godt å bli ferdig nå - for  å si det mildt! Da blir det avslapping og sikkert litt nervøs før eksamensresultatene kommer, selv om jeg er nummer 2 inn(nummer 1 gikk inn nå - LYKKE TIL CHRISTOFFER!), så blir jeg nok her til resultatene blir hengt opp. Lærte fra forrige gang, og denne gangen skal jeg ha begrunnelse uansett.
Gitt opp og lese har jeg også, føler jeg slapper mer av ved å skrive her faktisk, få ut de tankene som ikke innebærer direkte didaktikk eller matte. 
Skjelvinga i hendene har også gitt seg heldigvis. Hadde ikke vært bra om de spurte meg om å tegne noe, og det bare ble skrablinga pga nervøsitet. DET vil vi jo ikke ha noe av :)
Egentlig.. Så tror jeg at det her skal gå bra, men forhåpninger er skumle, jeg liker ikke å bli skuffa.. Så derfor har jeg veldig lave forhåpninger til meg sjøl, selv om jeg egentlig vet at jeg kan bedre! Sånn var det ihvertfall på naturfagen, trodde jeg skulle få D eller C var følelsen da jeg gikk ut, men det blei faktisk en B!!! 

MEN, jeg får lese en siste gang over didaktikken før jeg skal ut i ilden. Skumle greier det med eksamensnerver altså...

Så får jeg sitte her å grue meg litt til..

Ha en fin dag folkens :)

1 kommentar:

Skriv noe morsomt og/eller fint da!