mandag 31. mai 2010

Flaut...

Huff.. Det her er egentlig veldig flaut å innrømme.. Men.. Om jeg ikke innrømmer det for alle andre, så kommer jeg sikkert ikke til å klare å innse det sjøl.. Ihvertfall.. For knapt et år sida, veide jeg 65 kg, hadde en BMI på 21,6(noe som er helt passe) og så sånn her ut:
(Overse trynet mitt, har hverken sminka eller ordna meg der)

På den tida, så var jeg ganske misfornøyd, noe jeg NÅ ikke syns at jeg burde ha vært i det hele tatt.. For et år seinere, så veier jeg 77 kg og har en BMI på 26.. Noe som altså blir regna for å være litt overvektig.. Noe jeg ikke vil være! Det kan nok ha mye å gjøre med det med pappa, og at jeg slutta på håndballen ifjor pga kyssesjuken.. Men likavel.. I løpet av store deler av sommern ifjor klarte jeg jo å trene endel, men så starta skolen igjen og motivasjonen forsvant drastisk.. Uheldigvis.. JEG MÅ SKJERPE MEG!!
Grunnen til at jeg sier det her nå, er at jeg trenger motivasjon til å trene! Og må virkelig komme i form.. Føler at det blir enklere å overholde "krava" mine, når jeg legger det her utpå bloggen min!
Så fra nå av går det i vann og knekkebrød! Ikke fullt så ille da, jeg skal ihvertfall bli sunnere!

*Ikke bruke smør på brødskiva(evt. knekkebrødet!)(jeg er litt for glad i smør...)
*Drikke vann framfor brus!
*Holde meg unna godteri i ukene, og begrense inntaket av potetgull(kremt.. Sørlandschips) i helgene!!!
*Jogge/gå lang tur med bikkja, minst 3-4 ganger i uka(ABSOLUTT MINIMUM!)
*Og rett og slett passe bedre på kroppen min enn jeg har gjort det siste året!

Håper at jeg klarer å starte, det som alltids er det verste! I morra så har jeg noen timer på formiddagen før jeg har planer.. Så håper på å få tatt meg ordentlig ut allerede da :)! Ta med meg bikkja opp på fjellet en tur(kanskje ha med D3000 min) Og få ordentlig bevegd meg! Det er alltids godt! Humøret blir bedre, og man føler seg rett og slett bedre, om man får brukt kroppen skikkelig og blir sliten. Det er noe jeg veit lenge, men det er så vanskelig det å faktisk komme seg opp fra godstolen, og gå ut noenganger.. Men nå som været er såå fint, så burde det så absolutt ikke være noe problem!!
Med det at jeg har planer om å begynne å trene ordentlig, så skal jeg også prøve å bli flinkere til å blogge.. Blogglysta har ikke vært på topp i det siste akkurat.. Som de som har vært innom heeelt sikkert har merka...! Men da får jeg på en måte mer å blogge om, og ikke bare masse vissvas fra mi side :)!
Så nå må jeg virkelig slutte, og legge meg!(En anna ting jeg må prøve å slutte med også: la være å ta med dataen i senga, og heller gå og legge meg når jeg føler meg litt trøtt!)
Nå er det virkelig natta for min del - så ønsk meg lykke til, så skal jeg blogge så fort jeg orker :P

Nattifnatt!

2 kommentarer:

  1. Hei Therese ;-)
    Vet ikke helt hvordan dette her fungerer jeg, men prøver å få inn en kommentar til deg.

    Om du ønsker å slanke deg, så skal du spise ofte, lite og sunt. 5 måltider om dagen har jeg hørt - jeg rekker aldri det selv om jeg prøver å krympe meg litt jeg oxo ;-o
    Vekt og slanking er vel et evig problem for oss kvinnemennesker, hehe... Det viktigste er å føle seg vel - hva vekta sier er ikke så nøye. Tar ofte av meg brillene når jeg går på vekta jeg, thihi..... da ser jeg jo ikke hva som står;-o
    Ikke vær for streng mot deg selv da selv om du vil krympes litt - husk å kos deg og nyt kjærligheten, sommeren og alt annet som er godt <3
    Klem fra AnKa

    SvarSlett
  2. Takk for tipset Anne Karin :) Er nok tvilsomt at jeg får tid til det.. Men skal prøve ;) Sunnere skal jeg ihvertfall bli da - og håpe at vekta hopper litt nedover da :P
    Vekta er et evig problem - men man kanke bli for fiksert om det, man må leve fordetom!! Og det gjør jeg :D Håper jeg !? :P
    Det skal jeg gjøre vettu <3
    Klem :D

    SvarSlett

Skriv noe morsomt og/eller fint da!